31/5 - True match?

Som jag skrev för någon vecka sen så kommer jag nu skriva lite vad jag tycker om True Match foundationen.
 
Först och främst så valde jag en för mörk nyans med mening. Dels för jag ville vara optimistisk och hoppas på att  jag kommer bli sååå brun i sommar och dels för att jag ska kunna blanda ut den med en ljusare för att få perfekt nyans. Men färgen har faktiskt funkat nu när jag har brun utan solat mig
(Jag har kommit på att jag ska undvika att sola solarie). 
 
Så, över till själva foundationen.
Jag har fet/kombinerad hy men med mest feta pariter och när man precis lägger på den så har den en matt finish. Lite pudrig så jag tror inte att den passar lika bra på torra hudtyper.
Mattheten håller i sig förvånansvärt länge. Samma klass som Clinique anti blemish solution foundation och Clarins ever matte foundation. Jag har en Clarins hemma som är för ljus så jag kan utan problem blanda dem för ett perfekt matt resultat.
 
På huden känns den naturlig, jag har inte gått runt och känt mig "kakig", men om man ska klä på/klä av en ljus tröja så får man vara försiktig märkte jag, eftersom den kan färga av sig. 
 
När det gäller färgutbudet så passar det bäst personer med ljus till solbrun hy.
Jag köpte den mörkaste nyansen de hade på Kicks och den passar mig när jag är brun och då är jag inte en superbrun person. Så det kanske finns fler färgnyanser någon annan stans men jag tvivlar på det.
 
Summan av kardemumman är att det är en helt okej foundation. 
Inte den bästa jag har testat men för 169:- så är den värd pengarna.
Jag kommer nog köpa den igen. Är nyfiken på hur den är under vintern, för om den är såhär matt efter en shoppingdag i maj så tror jag definitivt att den funkar under december. 
 
 
EDIT: Stort plus för SPF 17 :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmz.blogg.se

Smink- och beautyblogg där jag testar nya produkter, recenserar dem och experimenterar. Jag är en nybörjare så jag har fortfarande mycket att lära, men jag tycker att det är skitkul!

RSS 2.0