21/5 - Hååår.

Jag har en tendens att inte låta mitt hår va i fred.
Jag ska alltid testa nya färger, nya frisyrer osv.
Men allt detta har lett till att mitt hår har blivit sjukt slitet.
Och när håret är slitet så måste det klippas.
 
Jag har försökt spara ut mitt hår i massa år, men så får jag någon flipp och bleker det, ångrar mig, färgar det mörkt, klipper av det om och om igen.
Seriöst, det är samma visa varje gång. Och jag lär mig aldrig.
MEN, nu försöker jag göra på ett annat sätt. Jag FÅR inte bleka mitt hår, hur sugen jag än blir. Iaf inte på ett bra tag så jag får leva med mitt svarta/mörkbruna hår. Vilket jag faktiskt trivs i bäst egentligen.
 
Och med hjälp av bra produkter så har mitt hår fått bra kvalitét nu.
Jag ska göra ett inlägg framöver gällande vilka produkter jag har använt och vad jag har gjort för att "fixa" mitt hår.
 
Summan av kardemumman är iaf att om man vill ha långt, friskt hår så måste man ta hand om det.
Jag håller på spara ut det igen, det tar tid, men det kommer. Gäller bara vara envis så som med allt annat i livet.
 
(Förra sommaren innan jag började bleka sönder det)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmz.blogg.se

Smink- och beautyblogg där jag testar nya produkter, recenserar dem och experimenterar. Jag är en nybörjare så jag har fortfarande mycket att lära, men jag tycker att det är skitkul!

RSS 2.0