18/5 - Hawaiian tropic.

Nu när det börjar bli varmt och solen skiner så startar solnings-säsongen.
Och det finns en hel djungel att ta sig igenom när man ska köpa solskydd och solningsprodukter.
Mitt tips är Hawaiian tropic coconut tanning oil.
När jag solar så får jag inte den där djupa bruna färgen utan mer olivbrun.
Men med denna blir jag brun.
Inte olivbrun utan bajsbrun! (Ja, jag jämförde mig själv precis med bajs, men ni fattar).
Ett annat plus med denna är lukten.
Den luktar sommar på burk!
 
Ett stort minus dock är att den innehåller inget SPF och jag har upptäckt att om man tar något solkydd med SPF under så blir effekten inte lika bra, men det funkar.
Så glöm inte SPF!
 
Ett annat minus är att man blir oljig... väldigt oljig.
När man duschar så försvinner ojligheten, men man ska inte krama någon fram tills dess.
 
Eleven.se står det såhär om oljan:
"Coconut Tanning Oil har en unik doft från den Hawaiianska tropiska och exotiska floran, dess frukter och naturliga ingredienser som mango, papaja, kukui och passionsfrukt. Allt som du förknippar med en underbar semester i solen. Den ger dig naturens rikaste återfuktande blandning för dig med en bra grund-solbränna." 


Kommentarer
Selma

Ska man köra solkräm med SPF först & sen oljan ? Grymt, blir också olivbrun, ska testas! Tack :)

Svar: Jag gör det. Först spf och vänta tills typ den har sjunkit in, sen oljan :)
Make-up by Elma

2013-05-18 @ 15:15:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmz.blogg.se

Smink- och beautyblogg där jag testar nya produkter, recenserar dem och experimenterar. Jag är en nybörjare så jag har fortfarande mycket att lära, men jag tycker att det är skitkul!

RSS 2.0