29/5 - Busy little bee.

Jag har haft miljoner saker att göra den senaste veckan
så jag har inte hunnit göra något annat förrutom de miljoner måsten jag har haft.
Men nu kommer saker nog att chilla ner sig lite ett tag.
 
Iallafall, vad har hänt då?
Mjo! Igår var jag på ansiktsbehandling och det var... inte skönskönt men det var typ necessary evil.
Fick reda på att jag har fet/kombinerad hy vilket inte var någon större överraskning MEN, och detta blev jag förvånad över. Mitt översta hudlaget var torrt och det är därför jag får många inkapslingar och pormaskar.
(EWW tänker vissa av er, men newsflash, alla har det mer eller mindre. De väljer bara att inte prata om det) 
 
Och hur kommer det sig? Ayy hyn är fet under det torra lagret?
JO! Peeling. Peeling är boven i dramat.
Jag har alltid tänkt att om man använder en peeling som är anpassad för dagligt bruk så blir resultatet bättre än om man använder en som man bara ska ha 1-2 gånger i veckan.
Och så fel jag hade. Man ska tydligen bara peela 1-2 gånger i veckan för annars torkar huden ut och då börjar den producera mer talg, vilket leder till fler pormaskar, finnar, inkapslingar osv.
Så alltså, peela INTE för ofta!
 
Jag fick med mig lite produkter hem, ska recensera dem när jag vet vad jag tycker :) 
Läs mer om produkterna jag köpte här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmz.blogg.se

Smink- och beautyblogg där jag testar nya produkter, recenserar dem och experimenterar. Jag är en nybörjare så jag har fortfarande mycket att lära, men jag tycker att det är skitkul!

RSS 2.0